Om oss

AbOn ble startet 1. februar 2016 av partnerne Jon Erik Ofstad og Øisten Wahl. Vi har lang erfaring med de ulike fagområdene som omfatter abonnement. Med vår bakgrunner var det nærmest naturlig å fokusere vår forretningside på dette spennende fagområdet som både kan trekkes tilbake til abonnementsaviser på 1700-tallet, og som i dag oppfattes som en av de mest innovative og økonomisk effektive forretningsmodeller for nystartede virksomheter. Det var med en viss overraskelse vi fant ut at det var svært få som har fokusert sin rådgiving på abonnement. I noen europeiske land har vi funnet noen få nye og spennende konsulentvirksomheter på abonnement og som vi nå er i ferd med å inngå samarbeid med for å øke den samlede kunnskap om gode abonnementsforretninger.

Jon Erik Ofstad

Partner / daglig leder

Øisten Wahl

Partner

”Er resultatorientert på kundenes vegne – og ønsker å utvikle nye abonnementsbaserte produkter og tjenester for både startups og allerede etablerte aktører.” Har bakgrunn fra Schibsted/Aftenposten innenfor flere forskjellige fagområder. Ansvarlig for salg av abonnement, løssalg, distribusjon og kundeservice i Aftenposten, samt styremedlem i aftenposten.no. Daglig leder og partner i softwareselskapet Infosoft AS (markeds- og abonnementssoftware). Infosoft har kunder i Norge, Sverige og Danmark. Har arbeidet sammen med de fleste mediebedrifter i Norden om abonnementsrelaterte problemstillinger. Jon Erik er siviløkonom fra NHH.

”Er sterkt opptatt av innovasjon og produktutvikling, og å utvikle konkrete markedsføringsstrategier som fungerer for å øke kundebasen.” Har bakgrunn fra ledende stillinger innen forretningsutvikling, salg og markedsføring av flere netthandelsvirksomheter (adlibris.no, tanum.no, digitalbok.no, cappelendamm.no), digitale abonnementsmodeller (Storytel/Ordflyt), magasiner og bokklubber (Cappelen), samt bred analyse og konsulentbakgrunn fra Accenture og Norsk Gallup. Utdannelse som Cand Polit (Bergen) med økonomi, juss og statistisk analyse i fagkretsen, samt fra strategi- og markedsføringskurser fra IMD (International Management Developement, Lausanne) og BI (Oslo).

Jon Erik Ofstad

Partner / daglig leder

”Er resultatorientert på kundenes vegne – og ønsker å utvikle nye abonnementsbaserte produkter og tjenester for både startups og allerede etablerte aktører.” Har bakgrunn fra Schibsted/Aftenposten innenfor flere forskjellige fagområder. Ansvarlig for salg av abonnement, løssalg, distribusjon og kundeservice i Aftenposten, samt styremedlem i aftenposten.no. Daglig leder og partner i softwareselskapet Infosoft AS (markeds- og abonnementssoftware). Infosoft har kunder i Norge, Sverige og Danmark. Har arbeidet sammen med de fleste mediebedrifter i Norden om abonnementsrelaterte problemstillinger. Jon Erik er siviløkonom fra NHH.

Øisten Wahl

Partner

”Er sterkt opptatt av innovasjon og produktutvikling, og å utvikle konkrete markedsføringsstrategier som fungerer for å øke kundebasen.” Har bakgrunn fra ledende stillinger innen forretningsutvikling, salg og markedsføring av flere netthandelsvirksomheter (adlibris.no, tanum.no, digitalbok.no, cappelendamm.no), digitale abonnementsmodeller (Storytel/Ordflyt), magasiner og bokklubber (Cappelen), samt bred analyse og konsulentbakgrunn fra Accenture og Norsk Gallup. Utdannelse som Cand Polit (Bergen) med økonomi, juss og statistisk analyse i fagkretsen, samt fra strategi- og markedsføringskurser fra IMD (International Management Developement, Lausanne) og BI (Oslo).